İBB’den iktidara yakın medyaya 2 yılda 57 milyon TL

Yeniçağ Gazetesi muharriri Murat Ağırel İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) AK Parti devrinde hangi yayın organlarına ne kadarlık kaynak aktardığını sordu. Ağırel bugün yazdığı köşe yazısında İBB’den gelen karşılığı yayınladı. Murat Ağırel’in yazısına nazaran 2017-2019 Haziran tarihleri ortasında İBB ve iştirakleri sponsorluklar hariç toplam 57 milyon TL reklam dağıtmış. Bu sayının tamamına yakını hükümete yakın yayın organlarına verilmiş. Murat Ağırel’in yazısının ilgili kısmı şöyle:

“Peki, kim ne kadar almış?

Buyurun listeye…

Mesela kapanacak olan Türkmedya yayın organlarına 5 milyon 764 bin TL,

Turkuaz Holding’e bağlı yayın organlarına 15 milyon 293 bin TL,

Albayrakların sahip olduğu; Yenişafak, TVNET üzere yayın organlarına 9 milyon 127 bin TL,

AKİT kümesinin sahip olduğu Yeni Akit ve Akit TV ye 3 milyon 008 bin TL,

Nokta Elektronik Medya A.Ş. sahibi olduğu Kanal 7, Haber 7, Ülke TV için 1 milyon 409 bin TL,

Selahatin Aydoğdu ‘nun sahip olduğu MS YAPI MEDYA ya ilişkin olan İstanbul Tv ve İstanbul Ajans için 1 milyon 575 bin TL,

Demirören Medya Kümesinin sahip olduğu Milliyet, CNN Türk, Kanal D, Hürriyet için 689 bin 647 TL,

Ciner Holding’in sahibi olduğu Habertürk, Show TVv için 493 bin 705 TL,

İhlas Kümesinin sahip olduğu Türkiye gazetesi ve İHA için 1 milyon 189 bin TL,

Vakıflar reklam ve abonelik parasından eksik durur mu?

SETA Vakfı’nın yayın organı KRİTER mecmuası için 342 bin 242 TL,

TÜGVA yayın organları Fikirname ve Özçekim için 55 bin TL,

Okçular Vakfı için 360 bin TL,

Pekala ya internet siteleri?

Jülide Övür, Emin Fırat Övür’ün sahibi olduğu Hür Haber ve www.hurhaber.com için 124 bin TL,

Ercan Çalık ve Fatih Çalık’ın sahibi olduğu www.superhaber.com için 284 bin 270 TL,

Haydi Özışık’ın sahibi olduğu www.internetmedya.com’a 340 bin 900 TL,

Akil adamlar listesinde de bulunan Mehmet Avni Özgürel’in sahibi olduğu Ufuk Gazeteciliğe ilişkin Yeni Birlik Gazetesi,www.yenibirlik.com için 203 bin 040 TL,

Abdurrahman Uzun’un sahibi olduğu Türkiye Haber Merkezi isimli site için 60 bin TL verilmiş.”

GAZETELER KAPANIYOR

TürkMedya kümesi bünyesindeki iki gazete kapatıldı. Star, Akşam ve Güneş gazeteleriyle 24 TV ile 360 TV’yi bünyesinde bulunduran TürkMedya’da mahallî seçimler sonrası kriz yaşanmaya başlamıştı. Birçok isimle yollar ayrılırken Star Matbaası ve Akşam Life eki kapatılmıştı. Hasan Yeşildağ’ın sahibi olduğu gazetelerin idaresi, çalışanlara Star ve Güneş’in kapandığını resmen bildirim etti. Güneş Gazetesi’nin Akşam Gazetesi içerisinde 4 sayfa ek olarak yer almaya devam edeceği öğrenilmişti. Gazetelerin belediyeden aldığı kaynaklar kesildiği için kapatıldığı sırada diğer yayın organlarının da olduğu ileri sürülmüştü.

Yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir